Sluit dit zoekvak.
Voorbeschouwing restant wedstrijd RKSV De Ster 1 & …

Voorbeschouwing restant wedstrijd RKSV De Ster 1 - SV Deurne 1

Op tweede paasdag staat het restant van de competitiewedstrijd RKSV De Ster – SV Deurne op het programma. Twee weken geleden kwam er, na een onfortuinlijk botsing tussen Finn van der Steijn en de doelman van de gastheren, helaas noodgedwongen een vroegtijdig einde aan de wedstrijd. Hierdoor zijn er aanstaande maandagmiddag in Stein nog ruim 65 minuten te spelen. Gelukkig gaat het met Finn geleidelijk aan weer de goede kant op, en was hij afgelopen zondag aandachtig toeschouwer bij de ruime 3-0 thuisoverwinning op VV Chevremont.

Vol vertrouwen
Op aangeven van Joris van den Heuvel, was het Rens Joosten die de openingstreffer tegen Chevremont voor zijn rekening nam, waarna Gert Swinkels met een bekwaam schot nog voor rust de voordelige marge verdubbelde. Vijf minuten voor tijd was het andermaal Gert die op het scorebord verscheen. Na een pegel op de paal van Dennis Groen, belandde de bal in de rebound pardoes voor de voeten van Swinkels, die vervolgens geen moment aarzelde en het speeltuig beheerst tegen de touwen schoot. Door deze zege staan onze Blauw-Witten met 26 punten op een solide zesde plek in de rangschikking, en reist het bovendien met een goed gemoed en vol vertrouwen af naar Zuid-Limburg.

Snelle achterstand
Waar ons vaandelteam voorbije weekend drie punten kon bijschrijven, leed De Ster op bezoek in Helmond bij RKSV Mierlo-Hout een forse nederlaag. De ploeg van hoofdtrainer Pedro Ricksen keek, mede door een hattrick binnen achttien van spits Milan van Loon van ’t Hout, al na een halfuur tegen een onoverbrugbare 4-0 achterstand aan. Topschutter Frank Kamps tekende in de slotfase voor de eretreffer van zijn ploeg, en daarmee tevens voor zijn negentiende competitietreffer van het seizoen. In eigen huis willen ‘De Sterren’ zich ongetwijfeld gaan herpakken, en de huidige vijfde plaats in de stand behouden ten opzichte van onze Blauw-Witten.

Scheidsrechter Elsayyad zal maandagmiddag om 14:30 uur de wedstrijd opnieuw in beweging brengen, waarbij hij vanuit de KNVB wordt geassisteerd door twee assistent-scheidsrechters. Mocht u naast de paasbrunch en het paaseieren zoeken nog behoefte hebben aan een welkome middaginvulling op tweede paasdag, dan valt de rit naar Zuid-Limburg zeer aan te raden. In de jacht op een positief resultaat kunnen de mannen van Frank Teeuwen op sportpark ’t Hetjen alle support immers weer goed gebruiken.

Tot dan!

Onderstaand ook nog de link naar de voorbeschouwing van een aantal weken geleden:

Voorbeschouwing RKSV De Ster – SV Deurne